Support och service

I det vanligaste service- och supportavtalet vi skriver med våra kunder ger vi ett löfte om att alltid svara med en lösning inom tre timmar och alltid vara på plats inom 48 timmar vid driftstopp. Vi har dessutom utbildat personal på serviceverkstäder över hela landet för att du alltid ska ha service nära till hands.

 

Telefonsupport (vardagar 07–17)
+46 321-530 702

support@botek.se

Lokala verkstäder

Närhet till service är en viktig faktor vid val av leverantör. På Botek har vi löst detta på vårt eget sätt. Vi utbildar era lokala verkstäder, så att servicen finns tillgänglig nära er.

Utöver dessa serviceverkstäder har vi egna lokaler som våra tekniker utgår från. Vid mer omfattande arbeten och ombyggnationer utgår vi från Ulricehamn och Stockholm.

Utbildning

Vi utbildar själva på service och reparationer av våra system. Kommer du till oss i Ulricehamn så ingår den här utbildningen i alla våra paket. För att korta ner servicetiden så mycket som möjligt ser vi även till att hålla med ett konsignationslager med viktiga reservdelar.

Grundkursen för serviceverkstäder är i regel snabbt avklarad då våra system är logiskt uppbyggda. Information om vilka komponenter som ingår i samtliga system finns dokumenterat tillsammans med kopplingsschema i vårt serviceregister.

RMA / Retur

Vid retur av någon av våra produkter, skriv ut denna RMA-Blankett och bifoga den med den returnerade produkten till oss.

Ladda ner blanketten

Anmäl supportärende

Vi använder egna cookies och cookies från tredje part för att förbättra din navigeringsupplevelse. Fortsätter du att surfa vidare innebär det att du accepterar användningen av dessa cookies. Du hittar mer information i våra villkor för cookies.